De Ballotage Procedure

Het lidmaatschap wordt uitsluitend verkregen via ballotage, deze vindt twee keer per jaar plaats.
De ballotagecommissie is samengesteld uit kunstenaarsleden van de Ploegh, uit verschillende disciplines. Er wordt geballoteerd op kwaliteit, oorspronkelijkheid en professionaliteit, niet op verkoopbaarheid.

Wilt u in aanmerking komen voor het lidmaatschap? Meldt u dan nu aan!

Klik hier om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Daarbij dient u ook een representatieve selectie van uw werk in jpg formaat (vijf tot acht werken, max 1.5 MB) mee te zenden.

Op basis van de ingevulde gegevens en meegestuurde foto’s vindt een voorselectie plaats. Wanneer u geselecteerd bent, wordt u uitgenodigd om uw werk te laten zien en te laten beoordelen door de ballotagecommissie. Als u niet wordt uitgenodigd om uw werk aan de ballotagecommissie te laten zien, krijgt u daar uiteraard ook bericht van.

 

De uiterste aanmelddatum voor de volgende ballotage is 1 april 2020. De voorselectie heeft plaats in de daaropvolgende week. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

Na de voorselectie ontvangen gekozen kandidaten een uitnodiging om hun werk in te leveren op maandag 20 april tussen 14 en 15 uur ’s middags voor de daadwerkelijke ballotage in Amersfoort. U kunt uw werk ophalen op dinsdag 21 april tussen 14:00 uur en 15:00 uur.

 

Als u meer wilt weten, bel dan met Galerie de Ploegh (033) 475 07 70 of mail naar info@deploegh.nl.

Na de ballotage geeft de commissie haar advies aan het bestuur. Leden die zijn toegelaten ontvangen per e-mail een welkomstbrief met o.a. de statuten. Tevens worden zij uitgenodigd om deel te nemen aan de Nieuwe Leden Expositie.

Wanneer u niet bent toegelaten ontvangt u daar uiteraard bericht van. Er wordt niet over de uitslag gecorrespondeerd.